Mapa Ofert

DONORATICO: wzgórzami między Val di Cornia a Val di Cecina

wzgórza pomiędzy Val di Cornia a Val di Cecina

Donoratico, Castagneto Carducci, Monteverdi Marittimo, Canneto, Casale Marittimo, Bibbona, Bolgheri

Długość: 74,5 km

Rodzaj nawierzchni: asfalt

Rodzaj trasy: średnia

Dojeżdżamy rowerem lub pociągiem do Donoratico (35km) i wyruszamy z Donoratico (Old Aurelia) w kierunku Cecina. Po około 1km, w Il Bambolo, skręcamy w prawo, na S.P.329 w kierunku Castagento Carducci. Droga wznosi sie łagodnie przez 3km, aż do wioski San Giusto, gdzie zaczyna sie łatwy 2,5km podjazd do Castagnetto Carducci (6,8km). Po przejechaniu przez wioskę, droga prowadzi przez las i zakręty w kierunku Ponte d'Oro, gdzie zaczyna sie około 2km podjazd do Bocca di Valle (12km). Następnie skręcamy w lewo, zakręt którego nie można pomylić i ignorując objazd przez Sassetta pojedziemy, kierując sie znakami na Monteverdi Marittimo.

Ostatni jest podjazd, po którym przez około 9km droga prowadzi łagodnie z górki i pod górkę, aż do Monteverdi Marrittimo (22km). Nadal na głównej drodze, zacznie sie łagodny 3km zjazd do Cannetto (26,5km). Tuż przed wioską znowu zaczyna sie podjazd, po czym droga prowadzi w dół w kierunku doliny Sterza - 4km, droga wpierw wydaja sie łatwe, po czym przy moście nad rzeka Sterza, stają sie bardziej trudna technicznie. Stąd zaczyna sie przyjemny zjazd w dół (5,9km), aż do doliny przez La Gabella - wspaniałe miejsce na odpoczynek.

Jedziemy przez 6km wzdłuż doliny Sterza, aż do skrzyżowania na Casale Marittimo, gdzie skręcamy w lewo (42,5km). Droga prowadzi po płaskim przez około 2km, gdzie krzyżuje sie z mostem Sterza, za którym zaczyna sie podjazd do Casale Marittimo. Po 1,2km ostrego podjazdu skręcamy na S.P.19 w kierunku Bibbona. Kiedy droga zacznie kierować sie w dół, po prawej znajdzie się Casale Marittimo, a po lewej piękna Macchia della Magona. Teraz to już głównie z górki przez 3km do Bibbona (52km). ) Na wielkim skrzyżowaniu, opuszczamy główną drogę, skręcając w lewo w kierunku Bolgheri.

Po wymagającym, lecz krótkim podjeździe, dojedziemy do skrzyżowania, gdzie skręcamy w lewo na drogę Bolgheri, która przebiega (pod/z górki) przez sady oliwne i winoroślą, aż do sławnej alei cyprysowej w Bolgheri. Po wizycie w tej małej wiosce (60km), kierujemy się w dół przez aleję cyprysową (1,8km), aż do zjazdu w lewo na Castagneto Carducci. Jedziemy przez około 9km, aż do San Giusto (71km), skręcając w prawo na skrzyżowaniu, na Donoratico (74,5km).

• Dodaj link do:
  • digg.com
  • delicious.com
  • wykop-pl
  • facebook.com
ToscanAVventure
Agencja Turystyczna

ŻYWIEC 34-300; Oś. Młodych 15/55
(nr wpisu do ewidencji 9050/2008)